1. Amsterdama, Nīderlande 
Nav iespējams runāt par riteņbraukšanu, nepieminot Amsterdamu. Šī pilsēta ir pazīstama kā pasaules riteņbraukšanas galvaspilsēta, kur gandrīz trešdaļa iedzīvotāju ikdienā pārvietojas ar velosipēdu. Pilsētā ir vairāk nekā 400 km velosipēdu ceļu, īpaši izstrādāta satiksmes organizācija un velosipēdistiem draudzīgi likumi.
Kāpēc Amsterdama? Plaša un droša velosipēdu infrastruktūra
Īpaši luksofori un ceļu satiksmes noteikumi velobraucējiem
Lieliska velonomas sistēma
2. Kopenhāgena, Dānija 
Ja Amsterdama ir riteņbraukšanas galvaspilsēta, tad Kopenhāgena ir tās konkurente. Šeit vairāk nekā 40% iedzīvotāju dod priekšroku velosipēdam, nevis automašīnai. Pilsēta iegulda miljoniem eiro jaunu veloceļu izbūvē un piedāvā pat tādas inovācijas kā “zaļo vilni”, kas ļauj velobraucējiem izbraukt cauri pilsētai, nepārtraucot braucienu pie luksoforiem.
Kāpēc Kopenhāgena? Modernākā veloinfrastruktūra Eiropā
Bezmaksas velosipēdu novietnes un stāvvietas
Riteņbraukšanai piemērots pilsētas plānojums

3. Utrehta, Nīderlande 
Šī mazāk zināmā pilsēta bieži tiek saukta par riteņbraucēju paradīzi. Utrehta ir viena no progresīvākajām velosipēdu pilsētām pasaulē ar īpašām velosipēdu autostāvvietām un pat pasaulē lielāko velostāvvietu, kas var uzņemt vairāk nekā 12 500 velosipēdu!
Kāpēc Utrehta? Lieliska velosipēdu novietošanas sistēma
Droša un ātra satiksme velobraucējiem
Mazāks tūristu skaits nekā Amsterdamā
4. Bogota, Kolumbija 
Lai gan Dienvidamerika ne vienmēr ir pirmā vieta, kas nāk prātā, domājot par riteņbraukšanu, Bogota ir izņēmums. Katru svētdienu pilsēta slēdz satiksmi vairāk nekā 120 km ielām un pārvērš tās par “Ciclovía” – tikai riteņbraucējiem, skrējējiem un gājējiem paredzētu zonu.
Kāpēc Bogota? Unikāla “Ciclovía” kultūra
Plaša velosipēdu joslu sistēma
Pieejami lēti velosipēdi un noma

5. Montreāla, Kanāda 
Montreāla ir viena no Ziemeļamerikas riteņbraukšanai draudzīgākajām pilsētām. Pilsētā ir vairāk nekā 900 km velosipēdu joslu, un tā ir viena no pirmajām vietām, kas ieviesa dalīto velosipēdu sistēmu “BIXI”.
Kāpēc Montreāla? Plaša un labi uzturēta velosipēdu infrastruktūra
Viena no labākajām dalīto velosipēdu sistēmām pasaulē
Skaisti skati un patīkams klimats vasaras sezonā
6. Berlīne, Vācija 
Berlīne pēdējos gados ir ievērojami uzlabojusi savu riteņbraukšanas infrastruktūru. Pilsētā ir daudz velosipēdu celiņu, un arvien vairāk ielu tiek pārveidotas par “velosipēdu prioritātes zonām”. Tāpat Berlīne piedāvā daudz zaļo parku un atpūtas zonu, kur baudīt braucienu prom no satiksmes burzmas.
Kāpēc Berlīne? Ielu pārveidošana par velosipēdistu prioritāriem ceļiem
Lieliski piemērota garākiem izbraucieniem
Pieejamas ērtas velosipēdu nomas sistēmas
7. Tokija, Japāna 
Lai gan Tokija ir milzīga megapole, tā pārsteidz ar savu riteņbraukšanas kultūru. Daudzi vietējie iedzīvotāji izvēlas velosipēdu kā ikdienas transporta līdzekli, un pilsētā ir īpašas velosipēdu novietnes, kur var droši atstāt savu braucamo.
Kāpēc Tokija? Drošība un cieņpilna satiksmes kultūra
Efektīva un moderna velosipēdu novietošanas sistēma
Plaši veloceliņi ārpus centra

Secinājums
Velosipēdu infrastruktūra strauji attīstās visā pasaulē, un arvien vairāk pilsētu kļūst riteņbraucējiem draudzīgas. Neatkarīgi no tā, vai meklējat pilsētu ar labu infrastruktūru, skaistiem maršrutiem vai unikālu velo kultūru, šīs vietas piedāvā lielisku pieredzi ikvienam riteņbraucējam.
Vai esi apmeklējis kādu no šīm pilsētām ar velosipēdu? Dalies ar savu pieredzi komentāros!